Doradca ds. sprzedaży samochodów BMW — jakie cechy powinien posiadać?
W branży motoryzacyjnej w ostatnich latach panuje szczególnie silna konkurencja rynkowa. Taki stan rzeczy oznacza, że nawet wyprodukowanie świetnego jakościowo modelu auta osobowego nie gwarantuje sukcesu biznesowego. Do osiągnięcia celu, tj. pozyskania odpowiedniej liczby klientów, konieczne jest także zorganizowanie sprawnie działającego działu sprzedaży. Podstawowym atutem jest w tym przypadku zaangażowany, profesjonalny doradca ds. sprzedaży samochodów. Jakie cechy powinien posiadać specjalista w tym zakresie? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na to pytanie, koniecznie przeczytaj poniższy tekst. Wiedza ta może Ci się przydać, jeśli zastanawiasz się nad podjęciem pracy u globalnego lidera w branży, jakim jest bez wątpienia BMW.
Doradca ds. sprzedaży samochodów – dlaczego jego rola w funkcjonowaniu salonu samochodowego jest ważna?
Zasadniczo, proces sprzedaży – niezależnie od tego, czy mowa jest o nowych samochodach osobowych, czy też dotyczy to innej kategorii produktów – składa się z trzech etapów. Są one następujące:
- Etap 1: nawiązanie kontaktu i zbadanie potrzeb kupującego,
- Etap 2: zaoferowanie produktu/usługi i przedstawienie jej w korzystnym świetle,
- Etap 3: finalizacja transakcji.
Zadaniem doradcy ds. sprzedaży samochodów, który jest zatrudniany u Dealera samochodowego, jest nawiązanie kontaktu z Klientem w taki sposób, by wszystkie trzy etapy zostały poprawnie wykonane.
I tak, w ramach pierwszego etapu doradca powinien wybadać potrzeby Klienta np. w zakresie kolorystyki pojazdu czy mocy silnika. Drugi etap to zaprezentowanie zalet samochodów, które znajdują się w ofercie danego salonu samochodowego. Zwieńczeniem całego procesu jest podpisanie umowy sprzedaży, a jeśli Klient ostatecznie nie zdecydował się na zakup – zachęcenie go do podjęcia decyzji w przyszłości.
Cechy doradcy ds. sprzedaży w salonie samochodowym BMW.
Niezwykle ważne jest sprawienie, by sposób komunikowania się z klientem nie był sztuczny. Niezbędnym warunkiem do osiągnięcia sukcesu jest umiejętność prowadzenia naturalnej konwersacji z klientem, w tym także small-talk, czyli krótkiej, niezobowiązującej rozmowy.
Oczywiście, w pracy doradcy samochodowego ważne jest również zamiłowanie do branży motoryzacyjnej. Nie musi być to wprawdzie bardzo zaawansowana wiedza na tematy techniczne; mimo to warto posiadać przynajmniej podstawową znajomość aut. Łatwo można wyobrazić sobie decyzję potencjalnego kupującego, który zorientuje się, że przedstawiciel BMW nie ma wiedzy na temat samochodów znajdujących się w asortymencie salonu samochodowego.
Nie jest przesadą stwierdzenie, że profesjonalny doradca ds. sprzedaży aut osobowych to swego rodzaju wizytówka salonu samochodowego. To właśnie od jego prezencji, zachowania oraz podejścia do kupującego zależy w dużej mierze to, czy Klient wyrobi sobie pozytywne zdanie na temat danej marki, a w sieci dealerskiej BMW profesjonalne podejście i dbałość o klienta to priorytet.
Praca w BMW. Dlaczego warto być doradcą ds. sprzedaży w BMW?
Działający od ponad 100 lat BMW to absolutna czołówka, jeśli chodzi o światową branżę motoryzacyjną. W związku z tym celem wielu specjalistów w zakresie sprzedaży aut jest zatrudnienie w salonie samochodowym tej marki.
Prestiż to ważny, ale nie jedyny czynnik zachęcający do rozpoczęcia kariery w BMW. Dodatkowe atuty zatrudnienia w BMW to między innymi:
- atrakcyjne wynagrodzenie składające się z płacy zasadniczej oraz premii za wysoki poziom sprzedaży,
- benefity pozapłacowe, w tym na przykład dofinansowanie do karty sportowej oraz prywatnej opieki medycznej,
- stabilność pracy,
- możliwość awansu w strukturach firmy – najbardziej ambitni oraz odnoszący sukcesy sprzedawcy mają szanse na awans na kierownika działu sprzedażowego w oddziale BMW.