Jak wygląda praca u autoryzowanego dealera?
Branża motoryzacyjna nie tylko dostarcza nam nowoczesnych pojazdów. To również przestrzeń zatrudnienia dla pracowników licznych specjalizacji. Autoryzowany salon BMW potrzebuje dziś zmotywowanych osób, które zajmą się między innymi sprzedażą, realizacją napraw, promocją produktów, a także logistyką. W dzisiejszym artykule sprawdzimy, kto najczęściej poszukiwany jest do pracy w salonie marki premium.
Kto jest odpowiedzialny za dystrybucję?
Sprzedawcy oraz doradcy ds. sprzedaży to specjaliści, których zadaniem jest przedstawianie ofert marki zainteresowanym Klientom. To osoby komunikatywne, o doskonałych umiejętnościach negocjacyjnych oraz pozytywnym nastawieniu. Ich praca w salonie samochodowym polega na promowaniu pojazdów lub autoryzowanych części i pozyskiwaniu nowych Klientów.Doradcy dbają nie tylko o wysoki wynik sprzedaży. Kontrolują także cały proces dystrybucji pojazdów premium i oferują wsparcie przy doborze odpowiedniego modelu. W razie potrzeby, wyjaśniają dodatkowe kwestie związane z ofertą oraz przybliżają Klientowi przebieg procesu zakupu nowego auta. To również osoby, które są odpowiedzialne za finalizację sprzedaży oraz wsparcie Klienta, już po dokonaniu zakupu.
Od nich zależy stan pojazdów.
Szczególnie ważną funkcję w salonie samochodowym pełnią mechanicy. To oni odpowiedzialni są za wykonanie napraw uszkodzonych pojazdów, kontrolę stanu samochodów wystawionych na sprzedaż, a także wymianę i demontaż uszkodzonych części auta. W zależności od zapotrzebowania, serwis może zatrudnić specjalistów kilku dziedzin, takich jak:
- mechanik w warsztacie – obsługujący większość standardowych usterek związanych z eksploatacją pojazdu,
- elektromechanik – sprawdzający działanie układów elektronicznych w samochodzie,
- diagnosta – pracownik poszukujący przyczyn wadliwego działania pojazdu Klienta,
- lakiernik i blacharz – zajmujący się naprawą uszkodzeń elementów karoserii.
Na każdym z tych stanowisk wymagana jest doskonała znajomość obsługi pojazdów i chęć ciągłego poszerzania wiedzy. Dlatego najczęściej aplikują tutaj pasjonaci motoryzacji z kilkuletnim stażem pracy, dla których kariera w salonach BMW stanowi ciekawe zajęcie i daje szanse dalszego rozwoju.
Promocja i obsługa klienta też są istotne.
Produkt, nawet ten najwyższej jakości, trzeba odpowiednio zaprezentować. To właśnie jedno z głównych zadań, którym zajmuje się Product Genius. Jego zadaniem jest dzielenie się z odbiorcami swoją pasją do marki BMW, wzbudzając zainteresowanie autami. W ramach obowiązków, specjalista na tym stanowisku często przeprowadza jazdy testowe z Klientem, udziela wyjaśnień i dodatkowych informacji o działaniu samochodów, a także prezentuje dostępne systemy i warianty wyposażenia.
Salon BMW nie może się obyć również bez doradcy serwisowego. Jego zadaniem jest obsługa Klientów, których pojazdy wymagają przeglądu. Pracownik ten kontroluje proces serwisowania pojazdu, wliczając w to:
- udzielanie informacji dotyczących zweryfikowanej awarii i statusu jej naprawy,
- planowanie i kontrolę prac naprawczych realizowanych w serwisie,
- omówienie usługi serwisowej z Klientem,
- rozliczenie przeprowadzonych prac serwisowych.
To odpowiedzialna praca, która wymaga komunikatywności, otwartości na wyzwania i dużej odporności na stres. Doradca serwisowy przejmuje część obowiązków od sprzedawców, mechaników, a nawet księgowych, dlatego musi to być osoba świetnie zorganizowana.
Jak zacząć przygodę z marką BMW?
W pierwszej kolejności warto zastanowić się, w jakim dziale widzimy swoją przyszłość. Praca w salonie samochodowym umożliwia realizację jednej z kilku ścieżek zawodowych, warto więc dokładnie zapoznać się z wymaganiami i obowiązkami każdej z nich. Nie każdy będzie dobrym mechanikiem, zresztą nie każdy też z karierą mechanika wiąże swoją przyszłość.
Jeśli ustaliłeś, na jakim stanowisku sprawdziłbyś się najlepiej, możesz zgłosić swoją kandydaturę wybierając odpowiednią ofertę pracy. Po pozytywnej weryfikacji, dział HR wyśle zaproszenie na kolejny etap rekrutacyjny. Sposób werbowania nowych pracowników różni się w zależności od stanowiska, na które aplikuje kandydat, a wszystkie informacje można znaleźć na stronach z rekrutacją.
Dużą szansę mają absolwenci szkół technicznych. W dniach 20-24 października 2021 roku w ramach eventu Poznań Game Arena odbyły się Mistrzostwa Młodych Mechaników. Finaliści mogli sprawdzić się w roli mechaników BMW, a pozostali uczestnicy zapoznali się ze ścieżkami kariery oraz sposobem rekrutacji do salonów marki.