Jak zacząć pracę na stanowisku doradcy serwisowego?

Początek pracy w salonie BMW to ciekawe wyzwanie, które w przyszłości może stanowić początek   ścieżki zawodowej. Stanowisko doradcy serwisowego wymaga posiadania określonych umiejętności oraz cech. Jest to w pewnym sensie reprezentant salonu BMW, dlatego staramy się, aby takie stanowiska zajmowały kompetentne osoby. Aby zacząć pracę w wybranym salonie, trzeba przejść proces rekrutacyjny. Jak on przebiega?

Dlaczego warto zostać doradcą serwisowym?

Dla osób lubiących wyzwania i pracę pozbawioną rutyny, to doskonały sposób na realizację zawodowych planów. Doradca serwisu ma szereg obowiązków, w głównej mierze opartych na kontakcie z Klientem i obsłudze zleconych działań. To zajęcie, które może przynieść sporo satysfakcji i możliwości rozwoju.

W zamian, doradca otrzyma godne wynagrodzenie i szereg dodatków, w tym również prywatne ubezpieczenie. Atmosfera pracy w salonach BMW jest bardzo przyjazna, dzięki temu łatwiej będzie realizować obowiązki. Zatrudnienie w charakterze doradcy serwisowego może pomóc w awansie na wyższe stanowiska i uzyskaniu cennego doświadczenia.

W pracy nie ma miejsca na nudę

Doradca serwisu odpowiedzialny jest za wiele kwestii. To osoba, która częściowo przejmuje obowiązki właściciela, Product Geniusa, mechanika czy księgowego. Jej głównym zadaniem jest obsługa Klientów serwisu, a w szczególności:

  • udzielenie informacji o zdiagnozowanej awarii i podanie wariantów naprawy elementu,
  • ustalenie szczegółów oferty serwisowej,
  • przedstawienie zakresu prac wykonanych w pojeździe po przeprowadzeniu napraw,
  • wyjaśnienie niezrozumiałych dla Klienta kwestii związanych z funkcjonowaniem samochodu,
  • finalizacja usługi i przygotowanie faktur rozliczeniowych.

 

Doradca pośrednio wpływa niemal na każdy proces firmy, dlatego musi to być osoba opanowana, o dużej odporności na stres i świetnie zorganizowana. Pracownik bardzo często proszony jest o szczegółowe wyjaśnienie problemów z pojazdem, czy udzielenie informacji dotyczących napraw. Dlatego wiedza i pasja do motoryzacji są niewątpliwymi atutami kandydata na to stanowisko.

Jak wygląda proces rekrutacyjny?

Proces rekrutacji na stanowisko doradcy w marce BMW jest kilkuetapowy. Tak rozbudowana selekcja kandydatów wydaje się zrozumiała – ma ona na celu wyłonienie osób, które najbardziej sprawdzą się na danym stanowisku.

Aplikację rozpoczyna się przechodząc dwie gry rekrutacyjne, w których należy uzupełnić podstawowe dane kontaktowe i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących codziennej pracy w serwisie. Po ich przejściu kandydat wysyła formularz aplikacyjny do naszego działu. Wyniki z obu gier zapisywane są w systemie, a zespół rekrutacyjny w ciągu tygodnia się z nimi zapoznaje.

Po pozytywnej weryfikacji wniosków kandydat umawiany jest kolejno na spotkanie online z rekruterem i rozmowę kwalifikacyjną z pracodawcą. W tym czasie sprawdzamy podane w procesie rekrutacji informacje i próbujemy zapoznać się z osobą aplikującą. Po przejściu wszystkich etapów wybrany kandydat zostaje zatrudniony w salonie BMW!

Sprawdź swoje umiejętności grając w gry!

Dla wszystkich potencjalnych kandydatów, którzy mają wątpliwości czy poradzą sobie w pracy, przygotowaliśmy wyjątkowy pierwszy etap rekrutacji. Są to 2 gry interaktywne, które pokazują, jak wygląda typowy dzień w salonie BMW i pomagają zweryfikować umiejętności kandydata.

Pierwsza gra dotyczy warunków pracy. Kandydat, przechodząc przez poszczególne sekcje, może zobaczyć jak wygląda salon, w jaki sposób działamy i kto pracuje w takim miejscu. Druga gra umożliwia wcielenie się w doradcę serwisowego. Poprzez rozwiązanie kilku prostych zadań, osoba aplikująca sprawdzi swoje umiejętności i przekona się, na czym może polegać jego praca.

W trakcie obu gier prosimy kandydatów o przekazanie nam kilku informacji o sobie. Będą one niezbędne do procesu rekrutacji i ewentualnego kontaktu z wybranymi osobami. Wszystkie odpowiedzi, wybrane przez użytkownika podczas gry, są weryfikowane pod kątem dopasowania do stanowiska, na które aplikuje. Gry rekrutacyjne pełnią więc podwójną rolę: pokazują czym jest praca na stanowisku doradcy serwisowego, a jednocześnie ułatwiają nam zatrudnienie właściwych pracowników.