Praca sprzedawca samochodów/ doradca ds. sprzedaży samochodów.
Praca w handlu to zajęcie, które na co dzień na pewno nie pozwala się nudzić. Jeżeli Twoją pasją są samochody i masz wykształcenie oraz doświadczenie w tym kierunku, idealnym wyborem i propozycją zawodową może okazać się stanowisko sprzedawcy samochodów. To szansa na pracę w zgranej grupie ambitnych osób, która jednocześnie stanowi doskonałą motywację do podnoszenia własnych kwalifikacji. Jednak, siadając przed komputerem, niełatwo jest znaleźć ciekawe zajęcie, które pozwoli na rozwój, zagwarantuje dobre warunki zatrudnienia, solidne wynagrodzenie i pracę w renomowanej firmie. Taką szansę daje jednak stanowisko sprzedawcy samochodów w Sieci Dealerskiej BMW. Dowiedz się więcej, sprawdź aktualne oferty pracy, nie wahaj się i zaaplikuj!
Znajdź ofertę pracy dla siebie:
Wybierz województwo:
Jak wygląda praca sprzedawcy samochodów w autoryzowanym salonie? Zakres obowiązków.
Jeżeli interesuje Cię praca w Sieci Dealerskiej BMW, w pierwszej kolejności zapoznaj się z charakterystyką pracy w naszym zespole i tym, czego oczekujemy od potencjalnego kandydata. Uważnie przestudiuj zatem zakres obowiązków. Sprzedaż samochodów dotyczy zarówno samochodów nowych marki BMW, samochodów używanych, jak i flot pojazdów.
Na stanowisku sprzedawca samochodów w Sieci Dealerskiej BMW wymagany jest najczęściej następujący zakres obowiązków:
- aktywna obsługa Klienta zgodnie ze standardami BMW,
- realizacja celów jakościowych i ilościowych marki,
- analizowanie potrzeb Klientów i fachowe doradztwo w wyborze,
- prowadzenie procesu sprzedaży w tym ofertowanie, jazda próbna, odpowiadanie na pytania Klientów odnośnie do oferowanych produktów i finalizacja sprzedaży,
- aktywne pozyskiwanie Klientów,
- budowanie i dbanie o relacje długofalowe z Klientami marki,
- budowanie pozytywnego wizerunku marki zgodnie z międzynarodowymi standardami firmy,
- poszerzanie wiedzy na temat oferowanych produktów z materiałów produktowych oraz udział w szkoleniach,
- analizowanie rynku sprzedaży samochodów,
- wsparcie działu marketingu,
- prowadzenie strony Dealera na portalach sprzedażowych,
- wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem salonu.
Poza sprzedażą, analizą potrzeb i osiągniętych wyników bardzo ważna jest dla nas również współpraca z innymi pracownikami i tworzenie zgranego zespołu działającego na rzecz rozwoju Dealera BMW.
Jakie kwalifikacje musi mieć sprzedawca samochodów?
Aby zostać jedną z osób tworzących zgrany team Sieci Dealerskiej BMW, istotne jest posiadanie określonych kwalifikacji, a kandydatom ubiegającym się o pracę w naszych salonach stawiamy kilka wymagań.
Wśród najważniejszych kwestii, które umożliwią Ci pozytywne przejście przez proces rekrutacyjny, mogą znajdować się takie aspekty, jak:
- wykształcenie minimum średnie,
- doświadczenie w sprzedaży samochodów bądź w sprzedaży flotowej / B2B
- wysoka kultura osobista oraz motywacja do pracy,
- komunikatywna znajomość języka angielskiego,
- orientacja na wyniki i zaangażowanie,
- nastawienie na potrzeby Klienta
- wysoka skuteczność w zakresie pozyskiwania nowych Klientów,
- prawo jazdy kat. B,
- sprawność w obsłudze programów z pakietu MS Office.
Szczegółowe wymagania związane z procesem rekrutacyjnym zależą od danego Dealera i nie wszędzie obowiązywać będą wszystkie wymogi z powyżej wymienionych. W niektórych organizacjach mogą też pojawić się dodatkowe kryteria.
Sprzedaż samochodów w BMW przebiega w na podstawie bezpośredniego kontaktu z Klientem. Dlatego istotna jest też prezencja oraz umiejętność prawidłowego wysławiania się. Dodatkowym atutem będzie dla nas posiadane doświadczenie w zakupie samochodów.
Sieć Dealerska BMW to firma, która nieustannie dba o rozwój i kwalifikacje swoich pracowników. Dlatego też bardzo ważne jest dla nas, aby kandydat na pracownika w naszym salonie wykazywał chęć zdobywania wiedzy oraz nowych umiejętności. Nie bez znaczenia jest też chęć budowania dobrej atmosfery w pracy i przyjaznej komunikacji pomiędzy pracownikami.
Jakie umiejętności powinien mieć sprzedawca samochodów?
Osoba pracująca na stanowisku sprzedawcy samochodów powinna mieć nie tylko określone kwalifikacje, lecz także kilka charakterystycznych umiejętności. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje komunikatywność umożliwiająca efektywne prowadzenie rozmowy z Klientem, ale również umiejętność słuchania i doradzania.
Kluczowe są tu też zdolności negocjacyjne, opanowanie w sytuacjach stresujących oraz doskonała organizacja pracy. Sprzedawca często musi kontrolować w systemie spotkania i kwestie, które decydują o ostatecznej decyzji Klienta co do zakupu. Niedotrzymanie terminu, prezentacja nie tego modelu samochodu czy też brak kontaktu z Klientem o wyznaczonej porze mogą mieć negatywne konsekwencje.
Sprzedawca samochodów nowych a używanych. Czym różnią się te stanowiska?
Zarówno w przypadku osoby pracującej na stanowisku sprzedawcy samochodów używanych, jak i nowych, jednym z najważniejszych obowiązków jest aktywne pozyskiwanie nowych Klientów. W przypadku samochodów używanych, kluczowe jest dokładne zbadanie potrzeb Klienta, a następnie prezentacja produktu. Działanie to skupia się głównie na zaletach danego modelu w odniesieniu do rocznika i przebiegu. Po ich poznaniu działania sprzedażowe koncentrują się na zaoferowaniu także innych najlepszych propozycji wśród aktualnie dostępnych.
Sprzedawca pojazdów używanych jest też zobowiązany do dokładnego zapoznania się z historią każdego samochodu używanego oferowanego na sprzedaż. To dokładny stan techniczny, przebieg, przeprowadzone naprawy czy liczba poprzednich właścicieli.
W przypadku samochodów nowych istnieje możliwość dopasowania produktu do indywidualnych potrzeb Klienta. Wyższa jest też cena samochodu. Jednocześnie cały proces od momentu pierwszej wizyty do sfinalizowania transakcji z Klientem często wymaga kilku spotkań. Sprzedawca nowych modeli powinien mieć rozległą wiedzę na temat innowacyjnych technologii zastosowanych w sprzedawanych pojazdach i potrafić przedstawić ich zalety w taki sposób, aby oferowany samochód był idealnym wyborem w odniesieniu do potrzeb danego Klienta. W tym aspekcie może również liczyć na wsparcie osoby zatrudnionej na stanowisku Product Geniusa.
Sprzedawca samochodów nowych powinien też nieustannie poszerzać wiedzę produktową i znać harmonogram zaplanowanych premier, które pojawią się w sprzedaży w najbliższym czasie.
Sprzedawca flotowy / Doradca ds. Sprzedaży Flotowej – czym musi się kierować?
W BMW istnieje również możliwość sprzedaży flotowej. To realizacja zamówień dla firm, które chcą wyposażyć swoje przedsiębiorstwa w samochody marki BMW. Sprzedawca flotowy jest odrębnym stanowiskiem, różniącym się od sprzedawcy samochodów nowych lub używanych. W strukturach dealerskich najczęściej możemy spotkać się także z podziałem na Dział Sprzedaży Flotowej i Dział Sprzedaży Samochodów Nowych / Używanych. W niektórych organizacjach Dział Floty może być określany jako Dział Sprzedaży Korporacyjnej.
Doradca flotowy skoncentrowany jest na obszarze flotowym, obsługując klientów biznesowych zainteresowanych nabyciem większej liczby pojazdów. Natomiast doradca ds. sprzedaży samochodów nowych bądź używanych zajmuje się obsługą jedynie klientów indywidualnych. Doradca flotowy specjalizuje się w analizie i zrozumieniu potrzeb klientów biznesowych, zapewniając kompleksowe rozwiązania dostosowane do specyfiki danej firmy i jej floty. Jego zadaniem są również negocjacje warunków handlowych czy finansowych, najczęściej w firmach i siedzibach klientów, a nie w salonie Dealera Samochodowego. Dzięki temu doradcy ds. floty mogą zorganizować testy pojazdów na miejscu, negocjują warunki handlowe na różnych szczeblach w organizacji klienta i budują długotrwałe relacje biznesowe.
Ta mobilność i bezpośredni kontakt z klientem poza salonem to kluczowy aspekt pracy doradcy flotowego, pozwalający mu lepiej zrozumieć i sprostać potrzebom biznesowym klientów.
Na jakie stanowiska związane ze sprzedażą samochodów rekrutuje BMW?
Praca sprzedawcy samochodów w Sieci Dealerskiej BMW jest ciekawa i zróżnicowana. Można zajmować się aktywną sprzedażą samochodów nowych lub używanych, pojazdów dla firm (sprzedaż flotowa) lub zacząć swoją przygodę od pozycji asystenta.
Jeśli chcesz pracować na stanowisku u lidera branży motoryzacyjnej, a oprócz tego marka BMW jest Ci bliska – sprawdź najnowsze oferty pracy sprzedawcy samochodów u Dealerów BMW.
- Asystent Sprzedaży ds. Kontaktu z Klientem
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów Kluczowych
- Asystent Sprzedaży
- Młodszy Specjalista Sprzedaży
- Administrator Sprzedaży
- Doradca ds. Sprzedaży Samochodów Nowych
- Doradca ds. Sprzedaży Samochodów Używanych
- Doradca ds. Sprzedaży Samochodów
- Doradca ds. Sprzedaży Flotowej / Doradca ds. Sprzedaży Korporacyjnej
- Asystent Działu Motocykli
- Doradca ds. Sprzedaży Motocykli
- Koordynator Sprzedaży Flotowej
- Koordynator Sprzedaży Samochodów
- Kierownik Salonu
- Kierownik Działu Sprzedaży Samochodów Nowych
- Kierownik Działu Sprzedaży Flotowej i Detalicznej
- Kierownik Działu Sprzedaży Flotowej / Kierownik Działu Sprzedaży Korporacyjnej
- Kierownik Działu Sprzedaży Samochodów Używanych
- Dyrektor Sprzedaży
Oferujemy zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, a pakiet benefitów zależy od oferty danego Dealera. Ponadto gwarantujemy wynagrodzenie adekwatne do posiadanych kwalifikacji i umiejętności, regularne szkolenia i możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji. Praca w Sieci Dealerskiej BMW to również szansa na poznanie osób z wieloma pasjami i możliwość dołączenia do zgranego, ambitnego zespołu. Postaw na prestiżową markę i najlepszą ofertę.
FAQ.
Sprzedawca samochodów to idealny zawód dla ludzi z pasją do motoryzacji mających żyłkę handlowca. Na tym stanowisku doskonale sprawdzą się osoby ambitne, inteligentne, pewne siebie, komunikatywne i otwarte na zdobywanie wiedzy. W pracy sprzedawcy samochodów, jak i w innych zawodach, mogą wystąpić trudności. Jednak pozytywne nastawienie, opanowanie i wsparcie zespołu BMW z pewnością będą w takich chwilach pomocne.
W ramach codziennych obowiązków sprzedawca samochodów pozyskuje nowych Klientów oraz bada ich potrzeby, a następnie stara się zaproponować pojazd, który spełni oczekiwania potencjalnych nabywców. Prezentuje daną ofertę, uczestniczy w jeździe próbnej, zamawia określony model samochodu zgodnie z wybranym wariantem (w przypadku nowego modelu) oraz finalizuje transakcję. Sprzedawca samochodów dokonuje też analizy sprzedaży i wraz z zespołem pracuje nad realizacją celów oraz planów sprzedażowych marki.
Jeżeli masz wymagane kwalifikacje (wykształcenie średnie, prawo jazdy i doświadczenie zawodowe jako sprzedawca samochodów) oraz potrzebne umiejętności do pracy w tym zawodzie lub zdecydowaną większość z nich, a zakres obowiązków znajduje się w kręgu Twoich zainteresowań, zapoznaj się z aktualnymi ofertami pracy Dealerów w Twojej okolicy lub zapisz się do newslettera. Być może wkrótce rozpoczniesz z nami pracę swoich marzeń.